Gårdagen!

Ja,igår mådde jag verkligen inte bra. Va nog den jobbigaste bilturen på länge!
Jag fick iallafall åka till vårdcentralen och träffa en sjuksyster och hon tog nå prover på mig
halsprover. Och ställa några frågor. Proverna visade ingenting och feber hade jag inte heller.
Så hon va på väg att skicka hem mig, men hon frågade iallafall om jag vill ta ett blodprov!?
Och jaa, det vilja jag för jag kännde på mig att jag va inte bara förkyld med ONT i halsen, utan
nåt fel måste jag ju ha :P Så hon tog provet och vi vänta i 3 minuter kanske,
Och då säger hon:Ojj!
Och jag säger: vadå, ojj?
Hon säger att: mitt (blodvärde??)någonting ligger på 104..
Och jag säger: att jaha, vart ska det ligga på annars då? eller vadå, äre för högt lr för lågt?
Hon säger: att det är jättehögt och det ska normalt ligga på under 50-60 !!
Och hon tänkte ju skicka hem mig, utan att gå till en läkare, men neeej så blev inte icke!
Utan jag fick gå till en läkare på engång, och där påstår han att jag har Halsfluss
men det kan också vara Körtelfeber! WHT!?
Alltså om inte jag hade sagt JA till det där provet så hade jag fått åka hem och
fortsatt dricka teeeeeeeeee utan resultat och varit död vid det här laget, lr?
Nej men lite dårligt tycker jag, från hennes sida.
Enligt mig ska det va kanske vara en självklarthet att ta blodprovet också, och inte fråga patienten?
Tur att jag snart är undersköterska och kände på mig att det inte stod rätt till ;)
Vi åkte sen till apoteket och hämtade min medicin,fick alltså (penicilin) !?
Ska ta dom 3 gånger dagligen och tog redan 2 stycken igår, och vet ni??? :O
Jag känner faktist inte av halsen idag, så det där måste vara en dundermedicin som jag
nyss sa till mamma! Fast jag är fortfarande typ slut på nåt vis i kroppen.
Men hoppas på skola iallafall redan på torsdag? Fast läkaren sa åt mig att det blir nog inge plugg för mig på
hela veckan osv, men om jag redan känner mig bättre idag, så då blire nog skola snart :)
Så nog har jag allt lite TUR i OTUREN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0