De va ett tag sen nu.

Jaa nu har jag haft fullt upp igen, men tänkte jag skulle skriva lite om helgen nere i Småland.

Fredag:  Då åkte jag och Tomas ner mot Småland igen. :) Johanna skulle också med ner dit, så henne hämtade vi upp i örebro. Hon hade tagit bussen från Karlstad. Ca 12:00 så va vi framme i Örebro, vi hämtade upp henne vid tågstationen.
Vi åkte vidare och sen stanna vi och åt på donken. När vi kom fram till småland. så åkte vi direkt ner till Ulla-Karin hämtade nykeln till Jonas lägenhet. Lämnade lite grejer som han hade fått och hade glömt hemma.
Sen så skjusade dom ner mig till UK johanna och tomas och dom åkte hem till "farfar" . Jag va alltså hos UK för att jonas va på borta match. Så vi kikade på Idol och åt god mat :)
sen när klockan närmade sig tolv så kom Jonas och hämtade mig och åkte hem till lägenheten! ;)

Lördag: Idag så vaknade vi vid 10 tiden kanske, jag gick upp tidigare än den andra SEGPROPPEN!
Efter vi käka frulla och duschat och fixat lite hemma så ringde Johanna, då vare dags för shopping till lägenheten, vi åkte till en affär som hette (Karlsson's)?? tror jag den hette. Fanns faktist fina vaser där och grejs. men det blev inget där ifrån . Vi åkte vidare in till stan och gick in på olika affärer. Vi hittade väl lite smått och gott.
Klockan 14:00 så vare dags för HOCKYMATCH för dom gammla spelarna som spelat i Boro förr ;p ( Tomas)
Och jaa, det var ett minne för livet! haha !!
Klockan halv 6 så skulle vi vara på "parken" som ställlet hette där det va middag osv. Så vi åkte hem vid 4 tiden, fixade o ordning oss och sen drog vi hem till Tobias som han hette, där de va någon förfest. Alltså några killar från Jonas hockylag!? När vi väl kom dit så kanske vi hann vara där i 20 minuter sen vare dags att åka vidare till Parken.

Vi blev bjudna på champange och Buffe! Sen lite smått och gott  till efterrätt :)
Kvällen kanske blev lite för mycket för vissa?;P men men, sånt händer.
Efter ett antal timmar började kvällen dra sig mot 11 tiden, så hade jag lust att dra in till själva "utestället" i Vetlanda!
Så vi drog till stadshotellet. Där de va VÄRLDESLÖS musik, men annars ganska så trevligt ställe.
Sen när vi trötta på det stället, så kom Tomas och Johanna för att hämta oss.
Guud va skönt att komma hem tänkte vi båda, jag börja direkt att göra bacon och SNABBMAKARONER ;)
FYLLEMAT, jonas sommna på golvet i köket. HAHA, offer? ;)
Jag gick in till sovrummet/vardagsrummet för att ställa tillbaka soffbordet mot soffan
som jag INTE skulle ha gjort! :O Allt som låg på bordet, tangentbord m.m hamna så klart på min stortåååå!
Och JÄVLA va ont det gjorde, tror jag hoppa flera meter upp i luften.
Men man har ju en ängel till Man som försökte hjälpa mig med DISKTRASAN, MOAHAHA!
De va det enda han kunna hitta som va kallt?

Söndag:  Då vare hemfärd igen! alltid lika tråkigt, nästa gång vi ses älski är i jul ;P <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0