29/10- 3/11 Småland

Onsdag: Jaa, dåå drog vi te småland. Anders,Tomas,Lisa och jag :)
Vi skulle åka ner med alla grejer till jonas. Eftersom han äntligen
hade fått en egen lägenhet! (attans) Vi hade en långt åktur framför
oss så vi roade oss med lite allt möjligt ;P eller hur anders!?
Vi stannade till på Macdonalds utanför Örebro (Josephines hem)
Och smacka i oss den godaste hamburgaren på länge (Vrålhungrig)
haha, jag fick även en bok ;) beställde happymeal! :P
Sen så drog vi vidare och de tog en jävla tid. Vi åkte vid 9:40 och kom
dit klockan runt 5 kanske? Tog oss 7 timmar att åka ner dit ! Drygt!
Men det vare värt , eftersom jonas och hans släktingar väntade :)

När vi väl kom ner dit så åkte vi hem till hans farfar och Majsan. Där vi
fick oss lite smörgåsar och te,kaffe oboy :)
Sen då drog vi till Vimmerby som jonas hade borta match mot.
Efter matchen så blev det kramkalas!!
Vi åkte hemmåt jonasochjag sov hos hans faster Ulla-Karin med familj.
Och dom andra sov hos farfar.

Torsdag: Jonas gick upp tidigt, klockan ringde klockan 6 för han skulle
upp till jobbet. Men jag lov så klart kvar och götta mig :)
Runt 10 så gick jag upp och käka frulle med mickan. Även med Pelle.
Efter jonas kommit hem från jobbet vid 4 tiden. Så drog vi till jonas lägenhet som vi skulle flytta in i.
Det var en stor etta. Fräsh :) Så de var ju bra.

Så på kvällen så blev de första natten där!
OMG säger jag bara ;)
MJAAAOU!

Fredag
: Mys hela morgonen! Bara gosa och kramades!
Öhm, idag så va jonas ledig ifrån jobbet. så vi drog in till stan och kikade i massa affärer.
Träffade även en del som spelar i hans lag (Pinsamt)
aja, vi gick och åt på thai hur mysigt som helst. Jonas bjöd mig. :)
Sen så drog vi oss hemmåt. Vi åt lite mat sen skjusade jonas ner mig till Ulla-Karin och dom.
Så åkte vi och handlade mat :) Lisa,UK och jag. Vi skulle skjusa mickan till träningen. så då passa
vi på att handla mat att fylla på Jonas kylskåp.


Lördag:  Då vare dags att dra hemmåt. Men jag bestämmde mig för att stanna kvar.
Och så blev det :) Runt 1 tiden så åkte vi hem till jonas farfar där han och majsan bjöd på
kalkon :) Mycke gott va det . Och efter maten så åkte Anders,Tomas och lisa hem. För Anders
hade hocky att  ta itu med på söndag:)
Efter maten så åkte vi in till Vetlanda för att ytterligare handla lite grejer till lägenheten.
Skoooj!  Sen på eftermiddagen så drog vi ner till UK och bestämmde sedan där att vi
skulle dra ner till Vetlanda igen och spela Bowling! Så mickan,Jonas och jag drog ner dit. spelade i
1½ timme :) Jättreroligt, jag drack några x-cider också så då blev de ännu roligare ;)
haha, kanske tappa de dära klotet några gånger för mycket ;PMenvafan!
Efter vi spelat klart så åkte vi hem till UK igen. och va där ett tag. Men sen så drog Jonas och jag
hem till hans lägenhet. Jag kände att jag vilja gå ut och kolla in utestället på stadshotellet. Som dom har enligt Jonas.
Men det blev inge sånt. för vi blev alles för trötta för det :) Så blev sängen för våran del.

Söndag : Va en väldigt seg dag som vanligt på söndagarna ;P
Men vi va nere hos UK,mickan och Jonas ett tag där på dagen. sen hos farfar hans :)
Vi va mest hemma hela dagen tror jag, kommer inte ihåg. Men vi (jag) lagade iallafall
lite god mat :) Fläskfile,klyftpotatis med beasås! MUMS!
Jonas du tyckte de va gott, så jag blev då nöjd :)

Måndag/igår : Då va det dags för hemfärd! Vilket jag inte vilja. Trivdes skitbra där med jonas och egen lägenhet.
fan skolan och fan så långt bort ;) Men iallafall. Så började jonas jobba klockan 7 igen så han steg upp och va världens
gooosaste innan han åkte (snyft) Så jag sommnade djupt in igen i mina drömmar ;P
Vaknade vid 10 tiden, gick upp och åt frulle. Duschade, diskade, bäddade sängen, städade innan jag åkte :O
Men jag gillade det ! Så jävla mycke roligare att städa sitt "egna" ställe, än hemma här hos mamma! :)
((Jag vill flytta)) Ah, sen ringde iallafall UK och frågade om jag va klar? ;P så jag inte försovit mig eller nåt.
Men jag va redo.! Jag tog mig en promenad ner till UK oh Jonas ("jonas" UK= UllaKarins karl) Inte min Jonas ;P
Hon skjusade mig till nessjö där tåget gick ifrån. Tåget gick runt 13:12 OCH jag va framme i borlänge klockan 18:00
Så jag började känna mig som en luffare där ett tag ;) låg utsprid där med resväskor m.m ;D

Nu orkar jag inte skriva nå mer idag !
Så vi hörs väl i morgon igen..

gooonatt påer :)

/ S.D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0